مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 13:222022-03-15اقتصادي

بارش کمتر از نرمال در اصفهان در بهار 1401


مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه بارش های بهاری از حد طبیعی و نرمال کمتر است، گفت: کاهش بارش ها در نیمه اول بهار محسوس تر است، اما در نیمه دوم شاهد بهبود بارش ها خواهیم بود.

- حمیدرضا خورشیدی در نشست مجازی با خبرنگاران که امروز (سه شنبه، 24 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: میانگین وزنی بارش در استان طی سال جاری 88 میلی متر بوده که نسبت به بلندمدت 15 درصد کاهش داشته، اما نسبت به سال آبی گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به 466 میلی متر در چهارمحال و بختیاری، گفت: میزان بارش ها در این استان نیز نسبت به بلندمدت 22 میلی متر افزایش داشته و نسبت به سال آبی گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان از افزایش 51 درصدی میانگین بارش ها در کوهرنگ خبر داد و گفت: میزان بارش ها در کوهرنگ هزار و 112 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته بهتر بوده، همچنین 9 درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عمق برف در کوهرنگ 59 سانتی متر بوده، افزود: در اسفند عمق برف کاهش پیدا کرد، درحالی که در بلندمدت باید 73 سانتی متر برف داشته باشیم، اما الان 3 سانتی متر بیشتر برف نداریم و نشان می دهد هم پوشش و هم عمق برف کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش کمتر از نرمال در اصفهان در بهار 1401

بارش کمتر از نرمال در اصفهان در بهار 1401