مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 09:122022-03-14فرهنگي

اینجا هزار در به روی مهمان باز است/ از «پشت قلعه» تا دریاچه دوقلو


قلعه «هزار در»، پشت قلعه، شهر تاریخی جولیان، غار طبیعی «مژاره» و آبشار ماهوته تنها بخشی از آثار تاریخی و زیبایی های طبیعی آبدانان است.

- اینجا هزار در به روی مهمان باز است/ از پشت قلعه تا دریاچه دوقلو ایسنا/ایلام قلعه هزار در ، پشت قلعه، شهر تاریخی جولیان، غار طبیعی مژاره و آبشار ماهوته تنها بخشی از آثار تاریخی و زیبایی های طبیعی آبدانان است.

بقعه امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) مربوط به دوران سلجوقی – ایلخانی است و از نظر سبک معماری، به بنای دانیال نبی در شهرستان شوش از استان خوزستان شبیه است و از گچ و آجر ساخته شده و دارای گنبد دوپوش و نیم کروی داخلی است که در جنوب این امامزاده و در روستای جابر انصار، امامزاده پیرمحمد واقع شده است.

امامزاده سید محمد کوه نشین همراه با برادر بزرگوارش امامزاده سید احمد کوه نشین از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از امامزاده هایی هستند که به فاصله یک کیلومتری از هم در شرق روستای سراب نقل در کله باد کبیرکوه شهرستان آبدانان قرار دارند.

امامزاده سید محمد و سید احمد کوه نشین به فاصله حدود صد کیلومتر از شهرستان آبدانان قرار دارند که تا چندسال قبل فقط از طرف ماژین دره شهر راه ارتباطی مناسب به این دو امامزاده وجود داشته است که در سال 89 با احداث جاده مناسب، راه دسترسی به آن از آبدانان – سرابباغ – گل گل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا هزار در به روی مهمان باز است/ از «پشت قلعه» تا دریاچه دوقلو

اینجا هزار در به روی مهمان باز است/ از «پشت قلعه» تا دریاچه دوقلو