مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 15:572022-03-13اقتصادي

سال تمام شد و خودپرداز همه بانک ها به صیاد وصل نشد!


درحالیکه رییس کل بانک مرکزی وعده داده بود که پایان سال امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز در همه بانک ها فراهم می شود، کمتر از یک هفته تا پایان سال باقی مانده و فقط خودپرداز پنج بانک به سامانه صیاد متصل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیش از این رییس کل بانک مرکزی در راستای اجرای کامل قانون چک اعلام کرد که امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز از آذرماه به تدریج آغاز می شود و تا پایان سال همه بانک ها باید این امکان را برای مشتریان فراهم کنند.

اما بررسی ها در این زمینه نشان می دهد که تاکنون فقط خودپرداز پنج بانک رفاه کارگران، پاسارگاد، صادرات، ملت، سامان به سامانه صیاد متصل شده است.

ماجرا به این برمی گردد که با لازم الاجرا شدن قانون جدید چک که از ابتدای سال جاری، ثبت و صدور چک ملزم به ثبت در سامانه صیاد و نقل و انتقال چک از طریق پشت نویسی ممنوع شد.

در این زمینه، بانک مرکزی باید در راستای پیاده سازی این قانون، روش های متنوعی را برای ثبت، تأیید و استعلام چک های صادرشده فراهم می کرد که شامل روش های حضوری و غیرحضوری شود.

روش های کاملاً غیرحضوری که همزمان با شروع توزیع چک های صیادی جدید عملیاتی شده اند شامل ارائه خدمات ثبت، تأیید و استعلام چک بوسیله برنامک های تلفن همراه اعم از برنامک های پرداختی، همراه بانک ها و فض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال تمام شد و خودپرداز همه بانک ها به صیاد وصل نشد!

سال تمام شد و خودپرداز همه بانک ها به صیاد وصل نشد!