مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 07:572022-03-13اجتماعي

زخم های جدید برپیکر بی جان پل خواجو/پل های تاریخی اصفهان نیازمند مرمت است


زخم های جدیدی بر پیکر پل خواجوی اصفهان نقش بسته که البته مسئولان میراث فرهنگی اصفهان احتمال می دهند که این زخم ها تازه نباشد.

- خبرگزاری مهر – گروه استان ها: سازه های پل های تاریخی بستر زاینده رود به دلیل خشکی این رودخانه سال هاست که سست شده و هر روز فرو می رود، فرونشست نیز نمکی بر زخم جنگ خشکسالی با پل های تاریخی اصفهان است که هر روز ترکی جدید بر پیکر این پل ها نمایان می کند.

هر چند مسئولان میراث فرهنگی اصفهان ترک های ایجاد شده بر روی پل های تاریخی را جدید نمی دانند و اعتقاد دارند این ترک ها قدیمی است اما هر رهگذری که از روی پل های تاریخی اصفهان عبور می کند متوجه حال ناخوش این پل ها می شود.

اگر از بلایای طبیعی فرونشست و خشکسالی بگذریم به قصه پر غصه نامهربانی شهروندان با این پل های تاریخی می رسیم، ناملایمت هایی که یک روز با شکستن در پشت بام سی و سه پل خودنمایی می کند و روز دیگر با آتش روشن کردن در دالان ها توسط کارتن خواب ها، یادگاری نویسی مهمانان و شهروندان این شهر که دیگر جای خود دارد.

اما این روزها به اعتقاد برخی از دوستداران میراث فرهنگی و بناهای تاریخی در اصفهان پل های تاریخی این شهر و به ویژه پل خواجو دچار زخم های جدیدی شده که هنوز علت آن مشخص نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم های جدید برپیکر بی جان پل خواجو/پل های تاریخی اصفهان نیازمند مرمت است

زخم های جدید برپیکر بی جان پل خواجو/پل های تاریخی اصفهان نیازمند مرمت است