مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 07:422022-03-13فرهنگي

هنرمند اول باید ثابت کند که مجرم نیست!


روح الله جعفری، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر از تصمیم گیری های تازه در زمینه صدور مجوز آثار نمایشی صحبت می کند و می گوید: متاسفانه به تازگی برای دریافت مجوز  نمایش هایمان، - اول احراز هویت از تمام اعضای گروه انجام می شود و بعد وارد مراحل صدور مجوز می شویم.

    این کارگردان تئاتر سال 99 در مجموعه تئاتر شهر نوبت اجرا داشت و قرار بود در تالار چهارسو این مجموعه اثری را روی صحنه ببرد ولی ابتدا تعطیلات کرونایی مانع این کار شد و در مرحله بعدی هم رد شدن پیاپی نمایشنامه های پیشنهادی اش، او را از اجرا بازداشت و هنوز هم تکلیف اجرای نمایشش معلوم نیست.

جعفری در گفتگو با ایسنا از وضعیت بلاتکلیف اجرای خود خبر می دهد و نکاتی را درباره برخی بدعت ها در ممیزی تئاتر بیان می کند و تاکید دارد که با انجام این بدعت ها، زمینه برای اجرای آثار تفکربرانگیز سخت می شود.

او می گوید: قرار بود سال 99 نمایشی را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرم اما همه نمایشنامه های پیشنهادی ام رد شدند.

در حال حاضر اجرای نمایشنامه هایی که روشنگر هستند و می توانند با مخاطب ارتباط موثری برقرار کنند، هر روز سخت تر می شود.

در چنین وضعیتی بعضی از همکاران ما از خیر کار کردن می گذرند، برخی، به اجرای نمایشنامه های سرگرم کننده که کمتر دچار گرفت و گیر می شود، روی می آورن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند اول باید ثابت کند که مجرم نیست!

هنرمند اول باید ثابت کند که مجرم نیست!