مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-12اقتصادي

آغاز طرح مدیریت چرای دام در جنوب کرمان


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز طرح مدیریت چرای دام از روز گذشته 20 اسفندماه در جنوب کرمان خبر داد.

- رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فصل رویش گیاهان مرتعی، از طرح مدیریت چرای دام در مراتع جنوب کرمان به منظور حفاظت از این مراتع خبر داد وگفت: فراهم کردن زمینه و بستر مناسب جهت تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی در حفظ خاک، آب و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه موثر است.

وی با اشاره به شروع فصل کوچ در جنوب کرمان افزود: از ورود زود هنگام احشام و دام مازاد بر پروانه چرا و طرح مرتعداری و دامداران فاقد پروانه چرا به مراتع میان بند و ییلاقی منطقه جلوگیری می شود.

سنجری در ادامه گفت: بر این اساس، عشایر و روستاییان باید تا 20 اردیبهشت ماه به منظور جلوگیری از تخریب مراتع به وسیله چرای بی رویه دام ها، از کوچ و ورود به مناطق ییلاقی و مراتع خودداری کنند.

معاون فنی اداره کل بیان کرد: اجرای طرح مدیریت چرا، اقدام حفاظتی مهمی در زمینه ایجاد تعادل دام و مرتع است که به عنوان یکی از سیاست های راهبردی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی اظهار کرد: این طرح هر سال از تاریخ بیستم اسفند ماه در منطقه جنوب کرمان اجرا می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح مدیریت چرای دام در جنوب کرمان

آغاز طرح مدیریت چرای دام در جنوب کرمان