مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 13:222022-03-12فرهنگي

انکار تعلق نظامی به فرهنگ ایران نامفهوم است


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: انکار تعلق نظامی گنجوی در قلمرو فرهنگ ایران اسلامی و انکار اینکه او یک شاعر فارسی گوی است، نامفهوم و تعجب آور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی حداد عادل صبح شنبه در مراسم گرامیداشت روز حکیم نظامی و اختتامیه هنرواره خوشنویسی ایران دل در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: وحدت، دیانت و صیانت که شعار بزرگ مرد پیش از مشروطه مدرس بود، در اردبیل محقق شده و بزرگداشت حکیم نظامی باید در استانی همچون اردبیل و در چنین چشم انداز بزرگ ارزیابی شود.

وی با اشاره به اینکه حکیم نظامی گنجوی یکی از 5 شاعر بزرگ در مرز تاریخ ادبیات فارسی است، تصریح کرد: مقام او در ردیف مولوی، سعدی و حافظ گنجانده شده و گوهری ارزنده و تابناک از گنجینه جواهرات معنوی و فرهنگی ایران است.

حداد عادل با تقدیر از بانیان برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی گفت: آیت الله عاملی که قافله سالار این کاروان است، بینش صحیح و عمیق خود را از نظامی گنجوی با بزرگداشت این مقام ارزشمند به ظهور و بروز رساند.

معرفی نظامی گنجوی وظیفه ملی و انقلابی رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه استکبار با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در صدد سلب چنین اسوه ها و اسطوره های ادبی ماست، افزود: شناخت نظامی و معرفی این شاعر بزرگ به نسل آینده و جوانان از وظایف ملی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انکار تعلق نظامی به فرهنگ ایران نامفهوم است

انکار تعلق نظامی به فرهنگ ایران نامفهوم است