مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 10:072022-03-12اقتصادي

حکایت عارفی که چلوکبابی داشت/ «مرشد چلویی» و لقمه های کباب و ته دیگ زعفرانی


اگر «عارف» باشی و چلوکبابی داشته باشی، که باید باشی و چه می شوی؟ «مرشد چلویی» باید باشی و «کاسب قرن» می شوی! و این مرشدِ روزگار ما در همان چلوکبابی اش سخن ها دارد برای کسانی که سر در می آورند از این حرف ها و نکته ها و حکایت ها.

- در چلوکبابی حاج مرشد دیگر چه خبر است؟ شاگرد مغازه ها می آیند و برای حجره داران بازار و کسبه آن اطراف غذا می برند و مرشد هم نشسته پشت دخل و تماشایی بوده این کار مرشد چلویی و شنیدنی است نکته این ماجرا: جناب مرشد گفته بود کسانی که می خواهند غذا بیرون ببرند، هدایت کنید تا از نزد او بگذرند.

بیشتر کسانی که غذا بیرون می بردند، بچه ها و نوجوانانی بودند که برای کارفرمایان و صاحبان مغازه های بازار غذا می گرفتند و می بردند و خودشان از آن غذا محروم بودند.

مرحوم مرشد به کودکی که با ظرف غذا قصد خروج داشت، تکه کباب یا لقمه گوشت می داد یا اگر تمام شده بود ته دیگی زعفرانی داخل روغن می کرد و با دست خودش به دهان آن پسربچه یا نوجوان می گذاشت.

مرشد می گفت: این اطفال خودشان می آیند در مغازه و بوی غذاها را استشمام می کنند و دلشان می خواهد و من از همان غذایی که می برند به آنها می چشانم تا اگر استادشان به آنها نداد، لااقل چشیده باشند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت عارفی که چلوکبابی داشت/ «مرشد چلویی» و لقمه های کباب و ته دیگ زعفرانی

حکایت عارفی که چلوکبابی داشت/ «مرشد چلویی» و لقمه های کباب و ته دیگ زعفرانی