مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-11پزشكي

هنگام خانه تکانی داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید


در هنگام خانه تکانی و گردگیری عید، حتماً در منازل با کیسه های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه خواهید شد توصیه می شود حتما جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهید.

- رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هنگام خانه تکانی داروهایی که تاریخ انقضا آنها گذشته را از بسته بندی اصلی خارج کرده و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته و معدوم کنید.

دکتر وریا رحیمی به ایرنا افزود: در هنگام خانه تکانی و گردگیری عید، حتماً در منازل با کیسه های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه خواهید شد توصیه می شود حتما جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهید.

وی اظهار داشت: بیشترین موارد مسمومیت در محیط خانه رخ می دهد و افراد باید با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند.

رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاریخ انقضاء معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه های آلومینیومی بسته بندی قرص ها و کپسول ها، بر روی شیشه آمپول و ویال های تزریقی و در خصوص پمادها و کرمهای موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنگام خانه تکانی داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید

هنگام خانه تکانی داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید