مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 08:422022-03-11پزشكي

بیماری های مزمن کلیوی یک تهدید جهانی است/ پنجمین علت مرگ و میر تا 2040


مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور گفت: از هر 10 نفر جمعیت بزرگسال جهان یک نفر به بیماری های مزمن کلیوی مبتلا می شود که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مرگ شود.

- ، مینا کاویانی، با اشاره به نقش مهم کلیه ها در تصفیه مواد زائد بدن، افزود: کلیه ها وظیفه بسیار مهم تصفیه خون و دفع مواد زائد از طریق ادرار را برعهده دارد و آسیب آنها خطر جدی و تهدید کننده سلامت به همراه دارد.

به گفته وی، از هر 10 نفر جمعیت بزرگسال جهان یک نفر به بیماری های مزمن کلیوی مبتلا می شود که در صورت عدم درمان، می تواند منجر به مرگ شود.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه تاکید کرد: تشخیص زودهنگام و مدیریت مناسب این بیماری ها در پیشگیری از عوارض و کاهش مرگ و میر مبتلایان بسیار مؤثر است و موجب بهبود اثربخشی هزینه و بقای بیمار می شود.

کاویانی با اشاره به افزایش مرگ و میر سالانه ناشی از بیماری های کلیوی، گفت: تا سال 2040 پیش بینی می شود بیماری های مزمن کلیوی پنجمین علت مرگ و میر در جهان باشد.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه با اشاره به وجود یک شکاف آگاهی در خصوص بیماری های مزمن کلیه و تشخیص و مدیریت آنها خاطرنشان کرد که این شکاف آگاهی در تمام سطوح مراقبت های بهداشتی (جامع، مراقبان بهداشتی، سیاستگزاران) قابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های مزمن کلیوی یک تهدید جهانی است/ پنجمین علت مرگ و میر تا 2040

بیماری های مزمن کلیوی یک تهدید جهانی است/ پنجمین علت مرگ و میر تا 2040