مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 21:372022-03-10سياسي

تخت روانچی: کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی کامل، موثر و بدون تبعیض اجرا شود


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی شد و گفت: سوریه به تعهدات خود براساس کنوانسیون عمل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست امروز پنجشنبه 10 مارس/19 اسفند شورای امنیت در مورد سوریه اظهار داشت: سیاسی کردن اجرای کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و بهره برداری از سازمان منع سلاح های شیمیایی برای اهداف سیاسی، پیامدهای منفی عمده ای بر اقتدار و اعتبار کنوانسیون و سازمان مذکور به همراه دارد.

وی در این نشست خوستار اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و همچنین حفظ اقتدار و صلاحیت سازمان شد.

 نماینده کشورمان در ادامه به اجرای تعهدات سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه به تعهدات خود تحت کنوانسیون عمل کرده و به همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی ادامه می دهد و نود و هشتمین گزارش خود را در مورد امحای سلاح های شیمیایی در خاک خود در 17 ژانویه 2022 ارائه کرده است.

علاوه بر این، سوریه به طور مرتب اطلاعاتی را در مورد در اختیار داشتن و استفاده از  سلاح های شیمیایی توسط برخی سازمان های تروریستی به دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی و دبیرخانه سازمان ملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی کامل، موثر و بدون تبعیض اجرا شود

تخت روانچی: کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی کامل، موثر و بدون تبعیض اجرا شود