مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 20:022022-03-10اقتصادي

بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان سرمایه یزد از استان خارج شد


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: در 18 ماه گذشته، 17 هزار و 800 میلیارد تومان پول از استان یزد خارج شده که این امر شایسته بهشت سرمایه گذاری ایران نیست.

- ، محمدصالح جوکار، پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت، و معدن استان یزد که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، اظهار داشت: یزد استانی معدنی است و این منابع خدادادی امروز در اختیار اقتصاد کشور ما قرار گرفته و شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، مزایای بسیاری را برای ما ایجاد کرده و در کنار اینها، همنوایی مدیران یزد، در حمایت و پیشتیبانی از صنعتگران یزد تاثیر داشته است.

وی عنوان کرد: در دهه های اخیر شاهد بودیم که بخش صنعت و معدن پیشتاز رشد اقتصادی در کشور ما شده و در چشم انداز اقتصادی کشور به عنوان یک راهبرد اساسی به آن نگاه شده و می توان گفت که در حوزه صنعت و معدن با اشتغالزایی مولد توانستیم سرانه درآمد کشور را افزایش دهیم و در کنار آن سفره مردم را غنی کنیم.

50 درصد تولید ناخالص ملی مربوط به حوزه صنعت است جوکار ادامه داد: امروز وقتی درآمد سرانه کشور را نگاه کنیم، در حوزه صنعت و معدن 40 تا 50 درصد تولید ناخالص ملی ما مربوط به این عرصه است و بیش از 33 درصد اشتغال و 75 درصد صادرات غیرنفتی ما را شامل می شود که این نشان دهنده نقش صنعت در رشد اقتصادی کشور ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان سرمایه یزد از استان خارج شد

بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان سرمایه یزد از استان خارج شد