مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 12:372022-03-10سياسي

امام خمینی (ره) از تجارب سید جمال الدین اسدآبادی در پیروزی انقلاب، استفاده کردند


سید جمال الدین اسدآبادی در شرایطی که حس انحطاط در جهان اسلام احساس می شد، بروز و ظهور کرد اما به ایده او توجه نشد تا زمانیکه امام راحل با استفاده از تجارب سید جمال، - امام خمینی (ره) از تجارب سید جمال الدین اسدآبادی در پیروزی انقلاب، استفاده کردند ایسنا/همدان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سید جمال الدین اسدآبادی در شرایطی که حس انحطاط در جهان اسلام احساس می شد، بروز و ظهور کرد اما به ایده او توجه نشد تا زمانیکه امام راحل با استفاده از تجارب سید جمال، انقلاب اسلامی را ترتیب دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی اسماعیلی پنج شنبه 19 اسفندماه در کنگره بزرگداشت علامه شهید سیدجمال الدین اسدآبادی، اظهار کرد: جهان اسلام از قرن نوزدهم با مسئله غرب مواجه شد.

غرب بعد از کنار گذاشتن وحدانیت، از منطق فکری خود به یک شکل خشن و غیر قابل محال رسیده بود و در جهان اسلام در سه نقطه شاهد حضور تخریب گری بود.

اسماعیلی با بیان اینکه استقلال شبه قاره هند با حضور استعمارگر انگلیس، نقض شده بود، تصریح کرد: کارنامه سیاه استعمار غرب، به ویژه در شبه قاره هند مملو از تاریکی و رخوت است که هنوز روایتی زیادی از آن نشده است.

وی با اشاره به جنگ ایران و روس، بیان کرد: پس از دو دوره جنگ، میان ایران و روس ها، یک سوم کشور ما جدا شده بود و همین مسئله باعث شد تا یک رخوت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی (ره) از تجارب سید جمال الدین اسدآبادی در پیروزی انقلاب، استفاده کردند

امام خمینی (ره) از تجارب سید جمال الدین اسدآبادی در پیروزی انقلاب، استفاده کردند