مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 10:022022-03-10پزشكي

آسیب عجیب کرونا به مغز


نتایج به دست آمده از یک بررسی، زوایای جدیدی از آسیب کرونا به مغز را مشخص کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد نشان داده کووید-19 می تواند باعث کوچک شدن مغز، کاهش ماده خاکستری در مناطق کنترل کننده احساسات و حافظه و آسیب به مناطقی که حس بویایی را کنترل می کنند، شود.

دانشمندان گفتند، این اثرات حتی در افراد مبتلا به کووید-19 که در بیمارستان بستری نشده بودند نیز دیده شد و اینکه آیا این تاثیر می تواند تا حدی معکوس شود یا در دراز مدت ادامه خواهد داشت، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

اکنون مشخص است که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-19 علایم عصبی مختلفی نشان می دهند که از دست دادن حس بویایی  تا روان آشفتگی و افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی متفاوت است.

  داده های به دست آمده بیانگر آن است، ویروس کرونا در برخی از بیماران، حتی آنهایی که دارای علائم بسیار خفیفی بوده و بهبود یافته اند، آسیب های جدی مغزی وارد کرده است.

محققان در مطالعه خود که روز دوشنبه در مجله نیچر منتشر شد، گفتند: شواهد قوی برای ناهنجاری های مرتبط با مغز در اثر کووید-19 وجود دارد.

پژوهش ها نشان داده که برخی از افراد مبتلا به کووید-19 از مه مغزی رنج می برند که شامل اختلال در توجه، تمرکز، سرعت پردازش اطلاعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب عجیب کرونا به مغز

آسیب عجیب کرونا به مغز