مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 14:372022-03-09اقتصادي

استان سمنان 2میلیون هکتار اراضی سیل خیز دارد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای دو میلیون هکتار اراضی سیل خیز است، گفت: آبخیزداری مهمترین راه تغذیه منابع آبی از این سیل ها است.

- ، محمد جعفر مرادی حقیقی ظهر چهارشنبه در مراسم درختکاری در شرکت سیمان شاهرود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آبخیزداری یکی از مهمترین اقدامات برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی استان است، تاکید کرد: این استان دارای دو میلیون هکتار اراضی سیل خیز است.

وی با بیان اینکه جمع آوری روان آب ها به تغذیه منابع آبی کمک شایانی می کند، افزود: این موضوع در کاهش آثار مخرب خشکسالی نیز مؤثر است.

همراهی مردم در حفظ انفال مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه حفظ و حراست از پوشش گیاهی در کنار ارتقای آن از دیگر اقداماتی است که به کاهش مضرات خشکسالی کمک می کند، بیان داشت: حفظ جنگل ها و مراتع و پوشش گیاهی در زمان بارش های سیل زا نه تنها از بروز خسارات جلوگیری می کند بلکه به ارتقای منابع آبی نیز کمک خواهد کرد لذا این موضوع در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

مرادی حقیقی شاهرود را مستعد ارتقای پوشش گیاهی دانست و تاکید کرد: وجود جنگل های هیرکانی در این شهرستان از برکات و نعمات خدادادی بسیار غنی است که باید قدردان آن باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان سمنان 2میلیون هکتار اراضی سیل خیز دارد

استان سمنان 2میلیون هکتار اراضی سیل خیز دارد