مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-09سياسي

راه دستیابی به شکست استعمار، تمسک به اسلام اصیل در نظر و عمل است


استادیار تاریخ اسلام دانشگاه لرستان گفت: راه دستیابی به شکست استعمار، تمسک به اسلام اصیل در نظر و عمل است.

- ایسنا/لرستان استادیار تاریخ اسلام دانشگاه لرستان گفت: راه دستیابی به شکست استعمار، تمسک به اسلام اصیل در نظر و عمل است.

مجتبی گراوند در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی های سیدجمال الدین اسدآبادی بیان کرد: از منظر سیدجمال الدین اسدآبادی مهمترین راه برتری و سیادت امت اسلامی و دفع خطر بیگانگان، تحقق روحیه همدلی و همگرایی میان مسلمانان است.

وی افزود: اسدآبادی با تمسک به آموزه های ارزشمند قرآن کریم، مسلمانان را به ترک اختلاف فراخواند و با انجام فعالیت های فرهنگی همچون مسافرت، خطابه و سخنرانی، مقاله نویسی، روزنامه نگاری، نامه نگاری، تألیف کتاب، تشکیل اجلاس اسلامی و تعامل با فرهیختگان و عالمان جهان اسلام، کوشید منادی وحدت و همگرایی در جهان اسلام باشد.

این مدرس دانشگاه لرستان اضافه کرد: سیدجمال الدین سعی کرد با یادآوری اموری مثل مجد و عظمت گذشته تمدن اسلامی، توان و ظرفیت مادی و معنوی مسلمانان، وسعت ممالک اسلامی و اشتراکات فرهنگی و عقیدتی؛ زمینه تعامل و همگرایی جوامع اسلامی را تقویت کند.

گراوند با بیان اینکه سیدجمال الدین اسدآبادی هدف و آرمان بزرگ وحدت اسلامی را در سر می پروراند و برای تحقق این مسئله، بی صبران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه دستیابی به شکست استعمار، تمسک به اسلام اصیل در نظر و عمل است

راه دستیابی به شکست استعمار، تمسک به اسلام اصیل در نظر و عمل است