مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-09اقتصادي

هویت گذاری و اصلاح نژاد دام در اردبیل انجام می شود


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در اصلاح نژاد دام سبک برنامه هایی در داریم که با اجرای آنها شاهد تحول شگرف در هویت گذاری و اصلاح نژاد دام خواهیم بود.

- ، نوبخت اژدری شامگاه سه شنبه در بازدید از روند اجرای طرح اصلاح نژاد دام در شهرستان های شمال استان اردبیل اظهار کرد: سیاست اصلاح نژاد دام سبک در این استان از طریق تقویت برنامه های حمایتی با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه اصلاح نژاد گوسفند بومی بر پایه هسته باز اصلاح نژادی استان با هدف افزایش چندقلوزایی در بین گوسفندان مغانی گله های مردمی به تعداد هزار و 500 رأس در یک فارم در شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و مشگین شهر اجرا شد که از نتایج آن به عنوان پایه پدری استفاده خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال جاری ادامه پروژه اصلاح نژاد دام با سه هزار رأس دام سبک مولد در دو مرحله آغاز شده است، تصریح کرد: در بحث اصلاح نژاد بز شیری اقدامات وسیعی برای افزایش شیر تولیدی آغاز شده است.

اژدری بیان کرد: پروژه اصلاح نژاد بز شیری با حجم 250 رأس در 2 منطقه شهرستان خلخال اجرا شد و تولید بزهای شیری بومی با استفاده از بزهای اصلاح شده داخلی با حجم 500 رأس نیز در حال اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویت گذاری و اصلاح نژاد دام در اردبیل انجام می شود

هویت گذاری و اصلاح نژاد دام در اردبیل انجام می شود