مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 06:522022-03-09پزشكي

افراد مبتلا به نقایص قلبی در معرض ریسک بالاتر کووید شدید


بر اساس یک مطالعه جدید، احتمال ابتلا به بیماری شدید یا مرگ ناشی از کروناویروس در افراد مبتلا به نقایص مادرزادی قلبی که با کووید 19 در بیمارستان بستری شده اند، - تا 2 برابر بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، افراد مبتلا به نقص قلبی به علاوه یک بیماری زمینه ای دیگر، از جمله نارسایی قلبی، فشار خون ریوی، سندرم داون، دیابت یا چاقی، از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید کووید 19 هستند.

محققان دریافتند افراد مبتلا به نقص مادرزادی قلبی که مبتلا به کووید 19 شده اند نیز احتمالاً به درمان در بخش مراقبت های ویژه (ICU) یا دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند.

بر اساس این مطالعه، در میان افرادی که بیشترین خطر ابتلا به شدیدترین بیماری کووید 19 را داشتند، بیمارانی بودند که نقص قلبی و بیماری دیگری داشتند، 50 سال به بالا سن شان بود و یا مرد بودند.

بیش از دوازده نوع نقص مادرزادی قلبی وجود دارد که زمانی ایجاد می شود که قلب یا رگ های خونی نزدیک قلب به طور طبیعی قبل از تولد رشد نکنند.

با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازانجمن قلب آمریکا، نقایص مادرزادی قلب شایع ترین نقص مادرزادی در سراسر جهان است که 157 مورد در هر 100,000 نفر در سال 2017 بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد مبتلا به نقایص قلبی در معرض ریسک بالاتر کووید شدید

افراد مبتلا به نقایص قلبی در معرض ریسک بالاتر کووید شدید