مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 00:572022-03-08اقتصادي

واکنش همتی به حذف ارز 4200


رییس کل سابق بانک مرکزی نسبت به مصوبه مجلس درباره حذف ارز ترجیحی واکنش نشان داد و گفت: با توجه به تورم 40 درصدی و انتظار منفی تورمی، باید حذف ارز ترجیحی با تدبیر و برنامه ریزی صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: ارز 4200 یکی از معضلات اقتصادی کشور است و من از مخالفین این ارز بودم که مخالفت خود را بار ها طی سال های 1397 تا 1398 به صورت کتبی و شفاهی اعلام کردم، اما از سیاست های کلی نظام بود و باید ادامه پیدا می کرد که تاکنون تخصیص این ارز ادامه داشته است.

وی حذف ارز ترجیحی را مشروط به اینکه با تدبیر و برنامه ریزی صورت بگیرد، اقدام درست دانست و افزود: اکنون که با انتظارات منفی تورم و تورم 40 درصدی مواجه هستیم، حذف ارز ترجیحی باید با تدبیر صورت بگیرد.

اکنون قیمت کالا های اساسی بین ارز 4200 و نیمایی است که بعد از حذف ارز ترجیحی این کالاها، قیمت آن ها نزدیک قیمت ارز نیمایی می شود.

بنابراین، حتما پس از حذف ارز ترجیحی با افزایش قیمت کالا های اساسی مواجه می شویم که تاثیر خود را بر قیمت سایر کالا ها و خدمات خواهد گذاشت.

نظر همتی درباره واردات 70 هزار خودرو در سال آینده رییس کل سابق بانک مرکزی ادامه داد: اگر برای مابه التفاوت حذف ارز 4200 قرار است که کالابرگ الکترون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش همتی به حذف ارز 4200

واکنش همتی به حذف ارز 4200