مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 00:022022-03-08سياسي

امکان سنجی ساخت هایپرلوپ در پردیس فناوری دانشگاه یزد آغاز شد


مطالعات امکان سنجی و کسب فناوری برای ساخت هایپرلوپ که نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است، با بهره گیری از دانش بومی آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایده سفر از طریق شلیک کپسول های پرسرعت در لوله های خلاء که سرعت جابجایی در آنها سریع تر از هواپیما (تا 1200 کیلومتر بر ساعت) انجام می شود، در سال 2013 مجددا از سوی ایلان ماسک بنیان گذار شرکت هایی همچون تسلا و اسپیس ایکس مطرح شده است.

این ایده به سرعت توسعه یافت و در انتهای سال 2020 اولین تست سرنشین دار هایپرلوپ (Hyperloop) در صحرای نوادا با موفقیت انجام شد و در کشور ایران شرکت توسعه الماس فاطر مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد اولین شرکتی است که به صورت رسمی در این حوزه ورود پیدا کرده و با پارک علم و فناوری یزد قرارداد همکاری منعقد کرده است.

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد در این زمینه اظهار داشت: فاز مطالعات امکان سنجی و کسب فناوری برای ساخت نمونه های اولیه آزمایشگاهی هایپرلوپ را در دانشگاه یزد آغاز شد.

حمید مطهری عنوان کرد: این شرکت در این حوزه مطالعات امکان سنجی، آزمایش های اولیه و بسیاری از شبیه سازی ها را در طی سال های گذشته انجام داده و همچنان نیز در حال توسعه وکسب فناوری های مورد نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان سنجی ساخت هایپرلوپ در پردیس فناوری دانشگاه یزد آغاز شد

امکان سنجی ساخت هایپرلوپ در پردیس فناوری دانشگاه یزد آغاز شد