مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 22:572022-03-08اجتماعي

10هزار پرنده در تالابهای نقده تخم گذاری کرده اند


رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: 10 هزار پرنده در تالابهای فصلی و دایمی نقده تخم گذاری کرده اند.

- ، اکبر محمدیان در این زمینه با اشاره به اینکه فصل تخم گذاری تا اوایل خرداد ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود در این مدت بیش از 10 هزار پرنده در تالاب های نقده تخم گذاری کنند.

وی ادامه داد: کاکایی، حواصیل، اگرت، انواع چنگرها، پرستو دریایی، اردک سرسرخ، اردک تاجدار، انواع عقاب تالابی و اردک سرسفید که گونه حفاظت شده مختص این منطقه است، از جمله پرندگان تخم گذار این تالاب ها به شمار می روند.

محمدیان ادامه داد: امنیت موجود به دلیل کنترل محیط بانان، پوشش گیاهی مناسب و عمق استاندارد آب باعث افزایش حضور پرندگان در تالاب های این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: پنج تالاب دائمی تالاب حسنلو، تالاب درگه سنگی، تالاب سلدوز، تالاب طالقان و تالاب یادگارلو از جمله تالاب هایی است که آبگیری شدند و با آمادگی کامل پذیرای پرندگان هستند.

محمدیان گفت: نقده با داشتن تالاب های فصلی و دائمی از جمله تالاب های سلدوز، حسنلو و درگه سنگی در فصل های بهار و پاییز پذیرای 10 هزار قطعه از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10هزار پرنده در تالابهای نقده تخم گذاری کرده اند

10هزار پرنده در تالابهای نقده تخم گذاری کرده اند