مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 18:272022-03-08سياسي

لباس خادمان حرم حضرت معصومه(س) درعهد قاجار به موزه حرم اهدا شد


لباس سنتی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در دوره قاجار به همراه یک دست لباس سنتی ویژه حاکمان قم در آن دوره توسط یک هنرمند قمی طراحی، دوخته و به موزه آستان مقدس قم اهدا شد.

- ، هنرمند طراح و دوزنده لباس های سنتی قمی یک دست لباس خادمی حرم مطهر حضرت معصومه در دوره قاجار شامل پیراهن بلند، قبا، شلوار و کلاه نمدی بلند را به موزه فاطمی اهدا کرد.

رییس اداره موزه فاطمی در آیین اهدای لباس سنتی خادمان حرم به موزه این آستان مقدس از طراح و اهداکننده این لباس که با انگیزه معنوی و به صورت افتخاری طراحی و اجرای دوخت این اثر فاخر را انجام داده است، قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمد باقر مشکاتی با تجلیل از هنرمندانی که در تکامل بخشیدن به چیدمان جدید موزه همکاری کرده اند، گفت: قصد داریم چیدمان جدید موزه به ویژه گنجواره مشاغل و مناصب قدیمی موزه فاطمی را غنی تر کنیم و در این راستا از ایده و همکاری همه هنرمندان، شهروندان و زائران در این زمینه استقبال می کنیم.

مشکاتی افزود: لباس خادمان حرم فاطمی در دوره قاجار دارای ویژگی های خاصی است که حکایت از نوع پوشش، فرهنگ و باورهای مردم متدین قم دارد، به همین علت این شاخصه های فرهنگی در روایتگری راهنمایان و راویان موزه فاطمی به بازدیدکنندگان موزه بازگو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس خادمان حرم حضرت معصومه(س) درعهد قاجار به موزه حرم اهدا شد

لباس خادمان حرم حضرت معصومه(س) درعهد قاجار به موزه حرم اهدا شد