مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 15:072022-03-08اقتصادي

اشتغالزایی با طعم فطیر/جوانی که شغل دولتی را رها و کارآفرین شد


خبرگزاری فارس _ اراک؛ تولید و کمک به اقتصاد کشور سن و جنس نمی شناسد، می توان جوان بود یا میان سال یا حتی همچون پیرترین کشاورز روستایی در دوران کهن سالی نیز دست به تولید زد و اقتصاد کشور را شکوفا کرد.

صنایع غذایی به این دلیل که با امنیت و به نوعی استقلال کشور در ارتباط است، شاید بیش از سایر بخش های تولید از اهمیت برخوردار باشد.

تولید محصولات کشاورزی همواره از جایگاه ویژه ای در رساندن کشور به خودکفایی برخوردار بوده و موجب استقلال کشور و عدم وابستگی دولت به بیگانگان می شود.

  استان مرکزی علاوه بر قطب صنعت کشور، در حوزه کشاورزی نیز یکی از استان های مطرح کشور است و با تولید محصولاتی چون گندم و جو نقش به سزایی در اقتصاد کشور ایفا می کند.

یکی از تولیدات مطرح این استان در حوزه کشاورزی تولید نان و صنایع وابسته به آرد از جمله فطیر و کلوچه است که در شهر اراک فعالان بسیاری را به خود مشغول کرده و گردش مالی خوبی را در شهر به دنبال دارد.

فطیر اراک که به عنوان اصلی ترین سوغات این شهر شناخته می شود، به خوبی جای خود را در سبد خانوارهای این شهر و حتی اکثر شهرهای کشور بازکرده و کمتر کسی است که این روزها با نام فطیر اراکی بیگانه باشد.

  فطیرپزی از سنت های به جا مانده از گذشته های دور اهالی استان مرکزی به خصوص شهر اراک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی با طعم فطیر/جوانی که شغل دولتی را رها و کارآفرین شد

اشتغالزایی با طعم فطیر/جوانی که شغل دولتی را رها و کارآفرین شد