مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:572022-03-08اقتصادي

ایران؛ تنها کشور مسلمان عضو انجمن بین المللی «خون نادر»


سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان انتقال خون، گفت: ایران عضو انجمن بین المللی خون نادر با 23 عضو است که تنها کشور مسلمان عضو این انجمن بین المللی است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی در این باره، گفت: برای تأمین روز افزون فرآورده هایی چون گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت، کرایو و پلاسما باید افزایش مراکز سیار و ثابت اهدای خون، تهیه تجهیزات و ملزومات استراتژیک و ساخت سردخانه های مجهز همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدنظر مسئولان عرصه سلامت کشور قرار گیرد و نگاه ویژه ای به انتقال خون داشته باشند تا در تامین اقلام استراتژیک و سایر ملزومات مصرفی دچار مشکلات اساسی نشویم.

تکریم اهدا کنندگان در اولویت وی با اشاره به این موضوع که سازمان انتقال خون ایران یک ارگان اثرگذار در عرصه سلامت کشور و قابل اعتماد مردم و یک سازمان خدمت رسان فرهنگی اجتماعی با اهداف عالیه انسانی است، گفت: بی تردید تکریم ارباب رجوع در سازمانی که سالانه حدود 2 میلیون و 500 هزار داوطلب اهدای خون دارد و به حدود 1000 بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور خون و فرآورده می رساند از اولویت ویژه برخوردار است.

وی افزود: این سازمان سالانه 3 میلیون و 660 هزار واحد خون و فرآورده آن، از قبیل پلاسما، پلاکت، خون کامل وگلبول قرمز فشرده را به مراکز بیمارستانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران؛ تنها کشور مسلمان عضو انجمن بین المللی «خون نادر»

ایران؛ تنها کشور مسلمان عضو انجمن بین المللی «خون نادر»