مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-08اقتصادي

سطح یخ دریای قطب جنوب به پایین ترین میزان رسید


قطب جنوب امسال از زمان شروع اندازه گیری ها رکورد هشداردهنده ای را برای کمترین میزان یخ دریا در چهار دهه گذشته ثبت کرده است.

- به نقل از ارث، سطح یخ دریای قطب جنوب به پایین ترین حد خود رسیده و قطب جنوب بر اساس داده های اولیه مرکز داده های برف و یخ ملی(NSIDC) رکورد جدیدی را در سال جاری برای پایین ترین میزان یخ دریا در چهار دهه گذشته از زمان شروع اندازه گیری ها به ثبت رسانده است زیرا سطح یخ دریا در مارس 2017 حداقل 810 هزار مایل مربع تعیین شده بود و اخیرا این سطح یخ به 765 هزار مایل مربع در 23 فوریه 2022 کاهش یافته است.

دانشمندان تخمین می زنند یخ های دریای قطب جنوب در حال حاضر سه برابر سریع تر از دهه 1990 کاهش می یابند که به افزایش سطح آب دریاها کمک می کند.

تد اسکامبوس، یخ شناس در دانشگاه کلرادو بولدر و دانشمند ارشد در NSIDC، اظهار کرد: آنچه در قطب جنوب می گذرد، یک رویداد شدید است.

وی افزود: ارتباطی بین آنچه در قطب جنوب می گذرد و روند گرمایش عمومی در سایر نقاط جهان وجود دارد اما با آنچه در یخچال های طبیعی کوهستانی و آنچه در قطب شمال می بینیم، متفاوت است.

مقدار از بین رفتن یخ دریا در قطب شمال به سرعت در حال افزایش است و به طور گسترده ای از بالاترین رکورد به پایین ترین سطح در نوسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح یخ دریای قطب جنوب به پایین ترین میزان رسید

سطح یخ دریای قطب جنوب به پایین ترین میزان رسید