مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 09:472022-03-08اقتصادي

درج قیمت تولیدکننده؛ طرحی موفق پس از رفع ابهامات


اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا تصمیم مهمی است که اثرگذاری بسزایی در عدم افزایش هیجانی قیمت ها دارد، اما عدم اطلاع رسانی درست آن باعث ایجاد سوء تفاهماتی در ذهن مردم و ایجاد مشکل برای فروشندگان شده است.

- علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا تصمیمی جدید برای ساماندهی موضوع قیمت است، اظهار کرد: شفاف سازی قیمت ها، حذف واسطه ها و کاهش قیمت تمام شده کالا از دی ماه در حال اجراست.

وی افزود: براساس این طرح، واحدهای تولیدی موظف هستند قیمت تمام شده کالای خود را به علاوه مالیات بر ارزش افزوده بر روی کالا درج کنند؛ همچنین قیمت مصرف کننده در کالاهای مصرفی تا 30 درصد و در کالاهای سرمایه ای تا 20 درصد می تواند بیشتر از قیمت تولیدکننده باشد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: مرحله اول اجرای این طرح شامل انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و انواع پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج قیمت تولیدکننده؛ طرحی موفق پس از رفع ابهامات

درج قیمت تولیدکننده؛ طرحی موفق پس از رفع ابهامات