مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-08اقتصادي

مرگ خاموش دشت های کرمانشاه/ 42 درصد ظرفیت سدهای استان خالی است


مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون به میزان 58 درصد ظرفیت سدهای استان معادل 780 میلیون مترمکعب آب پشت سد ها ذخیره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر 12 سد مخزنی با ظرفیت یک میلیارد و 350 مترمکعب در استان قابل بهره برداری داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به میزان 58 درصد ظرفیت سدها پشت سد آب ذخیره است، گفت: 780 میلیون مترمکعب آب در پشت سدها ذخیره داریم.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای استان کرمانشاه سد گاوشان را از مهمترین سد های استان دانست و گفت: سد گاوشان است تامین آب بلند مدت کرمانشاه را بر عهده دارد از این لحاظ نگرانی نداریم چون عمدتا دو تا سه سال ذخیره تامین آب بلند مدت شهر کرمانشاه در پشت سد گاوشان ذخیره شده است.

وی متوسط میزان بارش های استان از ابتدای سال جاری تاکنون را 226 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته که 265 میلی متر بوده 14.

5 درصد کاهش داشته با وجود اینکه سال گذشته یکی از سال های کم بارش بود و بیشترین افت را در کشور به لحاظ کم بارشی داشتیم.

شهلایی اضافه کرد: متوسط بارش استان 485 میلی متر در سال است که بارش سال گذشته حدود 300 میلی متر بود و 185 میلی متر افت بارش را داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش دشت های کرمانشاه/ 42 درصد ظرفیت سدهای استان خالی است

مرگ خاموش دشت های کرمانشاه/ 42 درصد ظرفیت سدهای استان خالی است