مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 09:472022-03-07اقتصادي

فرآورده های نفتی با یک خط لوله 400 کیلومتری به شیراز منتقل می شود


نماینده شیراز و زرقان از انعقاد تفاهم نامه پروژه بزرگ انتقال فرآورده های نفتی به استان فارس تحت عنوان(خط لوله راهبردی پارس) خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در این رابطه اظهار داشت: همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع)، با حضور اوجی و خاندوزی وزرای نفت و اقتصاد و دارایی، قرارداد پروژه بزرگ خط انتقال فرآورده های نفتی به استان فارس میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و بانک تجارت به امضا رسید.

او با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد فرآورده های نفتی به وسیله تانکرها از طریق جاده ها به استان فارس منتقل می شوند، افزود: با ایجاد این خط لوله ظرفیت فرآورده های نفتی به 250 میلیون لیتر خواهد رسید ضمن اینکه کاهش مخاطرات جاده ای از مزایای این پروژه بزرگ خواهد بود.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس در خصوص زمان بندی انجام این پروژه نیز گفت: این پروژه از محل منابع داخلی و اعتبارات بانکی در سال 1401 آغاز و ظرف چهار سال به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزی ادامه داد: در این پروژه شاهد احداث 400 کیلومتر خط لوله از مهرآران هرمزگان به شیراز خواهیم بود که در طول مسیر دو تلمبه خانه، یک پایانه ویک انبار نفت جدید در فسا احداث و در نهایت توسعه  انبار نفت شیراز رقم خواهد خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآورده های نفتی با یک خط لوله 400 کیلومتری به شیراز منتقل می شود

فرآورده های نفتی با یک خط لوله 400 کیلومتری به شیراز منتقل می شود