مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 20:472022-03-06فرهنگي

بهشتیان؛ مرد عاشق پیشه میراث اصفهان


سی و چهارمین یادواره عباس بهشتیان از چهره های شناخته شده و خادمان آثار تاریخی اصفهان برگزار شد.

- سیلانی، نوه مرحوم بهشتیان در این آیین که امروز (یکشنبه، 15 اسفندماه) که در خانه تاریخی بهشتیان برگزار شد، گفت: پدربزرگ من به ایران، فرهنگ و تمدن آن و درخت و آبادانی عشق می ورزید.

او به موسیقی و شعر علاقه داشت و جمعه ها استاد تاج اصفهانی، استاد صغیر اصفهانی، استاد جلیل شهناز و استاد کسایی در منزلش جمع می شدند و اشعار زیبای خود را زمزمه می کردند.

وی اظهار کرد: زمانی که خبر بمباران اصفهان و تخریب مسجد جامع به او رسید، سراسیمه خود را به اداره فرهنگ و هنر رساند و به تخریب آثار تاریخی در جنگ اعتراض کرد، که این اقدام او از سوی مقامات پیگیری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیلانی تصریح کرد: نخستین بار زنده یاد بهشتیان پیشنهاد ثبت خانه های تاریخی را مطرح کرد و خودش در انجام این امر پیشقدم شد.

همچنین پیشنهاد تهیه پلاک و شناسنامه برای درختان را به شهرداری ارائه کرد و از محدوده دروازه شیراز تا سی و سه پل با نظر او درختکاری شد؛ همان درخت هایی که حالا به راحتی از بین می روند.

آزاده حریری دکترای مرمت بنا نیز با اشاره به تولد زنده یاد بهشتیان در سال 1305 در همین عمارت، گفت: ایشان دوره کودکی نوجوانی و کهنسالی خود را در عمارت بهشتیان طی کرد؛ خانه ای که چهار نسل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشتیان؛ مرد عاشق پیشه میراث اصفهان

بهشتیان؛ مرد عاشق پیشه میراث اصفهان