مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 20:472022-03-06سياسي

سازوکار مجلس برای تحقق اهداف دولت هوشمند


نمایندگان مجلس در مصوبه ای برای تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیکی به آحاد جامعه برای دستگاه های اجرایی تکالیفی را قائل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه)، در جریان بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه 1401 ، بند و تبصره 7 را تصویب کردند.

بر اساس بند و تبصره 7؛ به منظور تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیکی به آحاد جامعه و کاهش مراجعات مردمی به دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی: 1- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون، فرآیندهای منجر به ارائه خدمات اختصاصی هرکدام از دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی را با اولویت خدمات پرکاربرد اختصاصی دستگاه بهینه کرد و جهت الکترونیکی کردن، آنها را به دستگاه مربوط ابلاغ نماید.

2- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، معماری کلان و الزامات فنی ارائه خدمات هوشمند و نحوه راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند دستگاهها را تدوین و جهت تصویب به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه دهد.

3- دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی مکلفند پنجره واحد خدمات هوشمند خود را براساس الزامات مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات حداکثر تا شهریورماه سال 1401 راه اندازی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار مجلس برای تحقق اهداف دولت هوشمند

سازوکار مجلس برای تحقق اهداف دولت هوشمند