مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 16:072022-03-06سياسي

سرنوشت فرش های حرم امام رضا (ع) از کارگاه قالیبافی تا خروج از چرخه حرم+عکس


بخش خدمات فرش آستان قدس رضوی با بکارگیری 500 قالیباف ضمن اشتغال زایی و حفظ هنر اصیل ایرانی با تولید هزاران متر فرش به زائران حرم امام رئوف خدمت می کند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت های دینی: صحن و سرای رضوی پوشیده با فرش های پر نقش و نگاری است که توسط خود آستان قدس رضوی تولید می شود.

این آثار هنری توسط بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی تولید می شود و توانسته طی چهار دهه فعالیت خود نام و نشانی درخشانی از خود در حوزه فرش دستباف ایرانی، بر جای بگذارد و حامی این هنر اصیل باشد.

مفروش شدن صحن ها و رواق های حرم رضوی با فرش های اصیل ایرانی مفروش شدن صحن ها و رواق های بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) با بهترین فرش های دستباف ایرانی، یکی از اهداف و برنامه های اصلی شرکت فرش رضوی است اما به تبع آن اهداف مهم دیگری از جمله حفظ، حراست و صیانت از هنر فرش دستباف ایرانی و همچنین اشتغالزایی برای قالیبافان منطقه و حمایت از آن ها را در دستور کار دارد.

شرکت فرش آستان قدس رضوی در مدت فعالیت خود توانسته فرش ایرانی را به عنوان یک هنر فاخر همچنان در صدر و به عنوان یک هنر اصیل حفظ کند و علاوه بر آن فرش ها و دست بافته هایی با اصالت و کیفیت بالا و دارای نقشه های کاملاً متناسب با هنر و معماری حرم مطهر رضوی تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت فرش های حرم امام رضا (ع) از کارگاه قالیبافی تا خروج از چرخه حرم+عکس

سرنوشت فرش های حرم امام رضا (ع) از کارگاه قالیبافی تا خروج از چرخه حرم+عکس