مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 11:372022-03-06سياسي

واگذاری فرزندان بدسرپرست به خانواده های متقاضی برای نخستین بار در کشور


دادستانی مشهد و بهزیستی خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور طرح ابتکاری واگذاری موقت فرزندان بدسرپرست را کلید زدند.

- ایسنا/خراسان رضوی دادستانی مشهد و بهزیستی خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور طرح ابتکاری واگذاری موقت فرزندان بدسرپرست را کلید زدند.

نیره عابدین زاده، معاون دادستان مشهد، در خصوص این طرح بیان کرد: این طرح در راستای تسهیل فرایند فرزندخواندگی و تعیین تکلیف فرزندان بدسرپرست و به پیشنهاد بهزیستی و با ابتکار دستگاه قضایی خراسان رضوی به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: مبانی و اصول قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین موازین اخلاقی و مذهبی ما بر این پایه استوار است که کودکان تا حد ممکن از نهاد خانواده جدا نشوند؛ مگر اینکه در وضعیت مخاطره آمیز یا خطرات شدید و قریب الوقوع قرار گیرند.

رییس دادسرای صغار، محجورین و آسیب دیدگان اجتماعی مشهد اضافه کرد: بر اساس قانون حتی در مورد وضعیت های مخاطره آمیز نیز باید تلاش شود امکان بازگشت کودک به نهاد خانواده فراهم شود.

سلب صلاحیت از والدینی که به دلایل قانونی صلاحیت حضانت فرزندان را ندارند، ناچارا ما را به سمت نگهداری فرزند در مراکز بهزیستی می برد و ماندگاری طولانی مدت کودکان در مراکز بهزیستی ممکن است سبب بروز آسیب هایی برای کودک شود که در آینده قابل جبران نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری فرزندان بدسرپرست به خانواده های متقاضی برای نخستین بار در کشور

واگذاری فرزندان بدسرپرست به خانواده های متقاضی برای نخستین بار در کشور