مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-06اجتماعي

308 گونه پرنده در آذربایجان غربی شناسایی شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذرباییجان غربی از شناسایی 308 گونه پرنده در استان خبر داد و گفت: این استان با 70 تالاب دایمی و فصلی پناهگاه امنی برای پرندگان بومی و مهاجر است.

- با اشاره به روز جهانی حیات وحش به ظرفیت تالاب های استان اشاره کرد و افزود: استان یکی از 7 کریدور مسیر مهاجرت پرندگان در دنیا به شمار می رود و در حال حاضر 308 گونه پرنده در این منطقه شناسایی شده که 65 درصد آن مهاجر هستند.

وی با بیان اینکه زیستگاه های آبی استان سالانه میزبان بیش از 100 هزار بال پرنده آبزی و کنار آبزی است که این پرندگان به منظور زمستان گذرانی وارد تالاب ها می شوند، اظهار کرد: شمار زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی در زیستگاه های آبی استان سالانه میهمان می شوند که از این مجموع حدود 30 تا 35 درصد پرندگان بومی و مابقی پرندگان مهاجر هستند.

وی بیان کرد: بسیاری از پرندگان در فصل بهار برای لانه سازی و جوجه آوری وارد تالاب های آذربایجان غربی می شوند و به همین خاطر کمتر در طول روز دیده می شوند اما در فصل پاییز و زمستان حضور پرندگان بیشتر به منظور زمستان گذرانی و استراحت و تغذیه است و در طول روز می توان با چشم عادی یا با دوربین آنها را مشاهده کرد.

نظری اظهار کرد: از گونه های مهم و حائز اهمیت پرندگان مهاجر همچون غاز پیشانی سفید کوچک در زیستگاه های شمال استان که دومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

308 گونه پرنده در آذربایجان غربی شناسایی شد

308 گونه پرنده در آذربایجان غربی شناسایی شد