مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-06سياسي

قانون درباره «هزینه های حضانت» و «حق ملاقات» کودکان طلاق چه می گوید؟


اگر انحطاط اخلاقی یا کوتاهی در مواظبت پدر و مادر به گونه‎ای باشد که سلامت روانی و جسمی طفل به خطر بیفتد، در این صورت دادگاه تکلیف حضانت و نگهداری طفل را مشخص خواهد کرد.

- در صورتی که طلاق توافقی بین زوجین شکل بگیرد، والدین می توانند در خصوص هزینه های مربوط به نگهداری از فرزند خود توافق کنند.

با این حال اگر توافقی در این خصوص صورت نگرفته باشد، قانون پدر را موظف به پرداخت هزینه‎های مربوط به نگهداری فرزند می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک قانونگذار برای نگهداری طفل، در مواردی که والدین با حکم دادگاه متارکه کرده اند یا زمانی که پدر و مادر به هر علتی جدا از یکدیگر زندگی می‎کنند، تعیین تکلیف کرده است؛ این علت ممکن است اختلافات شدید زن و شوهر باشد؛ به حدی که ادامه زندگی مشترک را برای آنان غیرممکن کند.

مواردی در قانون پیش‎بینی شده است که زن می‎تواند زندگی خانوادگی را ترک و مسکن جداگانه اختیار کند؛ برای مثال سوءرفتار مرد به حدی باشد که منجر به درگیری فیزیکی شده و زن مورد ضرب و شتم قرار گیرد یا اینکه شرافت و حیثیت زن در این زندگی مشترک در مخاطره بوده یا اینکه خارج از این موارد، دادخواست طلاق از جانب زن یا مرد به دادگاه تقدیم شده باشد و تا زمان صدور حکم که ممکن است مدتی به طول انجامد، زوجین جدا از یکدیگر به سر برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون درباره «هزینه های حضانت» و «حق ملاقات» کودکان طلاق چه می گوید؟

قانون درباره «هزینه های حضانت» و «حق ملاقات» کودکان طلاق چه می گوید؟