مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-05اقتصادي

واکاری 250 هکتار جنگل بذرکاشت در شاهین شهر و میمه


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین شهر و میمه از واکاری 250 هکتار جنگل بذرکاشت در شهرستان، 20 هکتار کپه کاری در مراتع ونداده و ایجاد کمربند حفاظتی در مراتع میمه، - خبر داد.

مهدی اکبری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به 50 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی به واکاری جنگل های بذر کاشت اختصاص داده شده، اظهار کرد: هدف از کاشت جنگل های بذرکاشت در اراضی شهرستان، بهره برداری مفید از آب های سطحی و کمک به نفوذ آب در سفره های آب زیر زمینی و تغذیه قنات ها است در همین راستا امسال از محل اعتبارات تملک دارایی 250 هکتار جنگل بذر کاشت در سنوات اخیر واکاری شد.

وی با بیان اینکه کپه کاری مراتع کشت گیاهان مرتعی با بذر گیاهانی نظیر؛ درمنه است، افزود: بیست هکتار از مراتع روستای ونداده با اعتبار 22 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی کپه کاری شد، همچنین 51 میلیون تومان اعتبار نیز از محل اعتبارات تملک دارایی به کمربند حفاظتی در مراتع میمه به صورت خاکریز و کاشت بذر اسکوپاریا اختصاص داده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین شهر و میمه بذر گونه گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی شاهین شهر و میمه را بذر بادام اسکوپاریا برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح جنگل های بذرکاشت، توسعه پوشش گیاهی و کشت نهال در راستای طرح های پخش سیلاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاری 250 هکتار جنگل بذرکاشت در شاهین شهر و میمه

واکاری 250 هکتار جنگل بذرکاشت در شاهین شهر و میمه