مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 14:222022-03-05سياسي

رأی مثبت پارلمان عراق به ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری


واحد رسانه ای پارلمان عراق از رای مثبت نمایندگان به آغاز مجدد نام نویسی نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

- واحد رسانه ای پارلمان عراق از رای مثبت نمایندگان به آغاز مجدد نام نویسی نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، واحد رسانه ای پارلمان عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که نمایندگان به ثبت نام مجدد نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری عراق رأی مثبت دادند.

طبق این گزارش، سومین جلسه پارلمان جدید عراق با حضور 265 نماینده برگزار شد.

واحد رسانه ای پارلمان عراق گزارش داد که 203 نماینده به ثبت نام مجدد نامزدها رای مثبت دادند و 62 نماینده نیز حاضر به رأی دادن مجدد نشدند.

پارلمان عراق ماه گذشته میلادی و پس از رد نامزدی هوشیار زیباری برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق مجددا اقدام به ثبت نام نامزدهای جدید کرد؛ اما این اقدام اعتراض و شکایت برخی طرف ها را به همراه داشت.

دادگاه فدرال عراق در جلسه روز سه شنبه خود این تصمیم هیئت رییسه پارلمان برای ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری را غیر قانونی دانست.

این دادگاه همچنین تأکید کرد که ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری در صورتی قانونی خواهد بود که پارلمان در مقام منبع مشروعیت و قانون گذاری در کشور آن را تصویب کند و افزود که اختیار قانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی مثبت پارلمان عراق به ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری

رأی مثبت پارلمان عراق به ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری