مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-05اقتصادي

سد «نرماب» و «چایلی» در گلستان تامین کننده آب شرب و کنترل کننده سیلاب ها است


نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد «نرماب» و «چایلی» تامین کننده آب شرب و کشاورزی و کنترل کننده سیلاب ها در سال های آتی خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، رضا آریانپور در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: سد نرماب و چایلی دو سد مهم در گلستان برای تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین کنترل کننده سیلاب ها بوده و بهره برداری از آنها در رفع مشکلات آبی استان به ویژه شرق گلستان موثر است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری از سد نرماب نیاز به تخلیه پنج روستا و کوچاندن آنها به مکان دیگر و احداث تاسیسات با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا عملیات اجرایی برای احداث سدی آغاز می شود تمام خدمات برای روستاییان پشت سد متوقف خواهد شد پیشنهاد می شود قبل از عملیات اجرایی سد چایلی 6 روستا پشت این سد را به مکان مناسب کوچنده شود.

وی ادامه داد: این سد تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای انتقال این 6 روستا به مکان مناسب به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آریانپور فرودگاه کلاله را یک ظرفیت عظیم در شرق برشمرد و گفت: فرودگاه کلاله ظرفیت خوبی برای جابه جایی یک میلیون نفر جمعیت شرق گلستان به صورت پروازی بوده و تنها منتظر دستور مستقیم رییس جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد «نرماب» و «چایلی» در گلستان تامین کننده آب شرب و کنترل کننده سیلاب ها است

سد «نرماب» و «چایلی» در گلستان تامین کننده آب شرب و کنترل کننده سیلاب ها است