مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 12:072022-03-05سياسي

پرونده قصاصی که پس از 10 سال با صلح و سازش مختومه شد


علی دهقانی رییس کل دادگستری استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه یک پرونده قصاص، پس از 10 سال، با تلاش رییس دادگستری و اعضا شعب اول و سوم شورای حل اختلاف شهرستان چرداول با صلح و سازش مختومه شد.

وی افزود: اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری های احتمالی و صلح و سازش بین دو طایفه را فراهم کردند.

رییس کل دادگستری ایلام با بیان اینکه امسال این دهمین پرونده قصاصی بود که با تلاش دادگستری استان و اعضای شورا های حل اختلاف و هیات های صلح و مصلحین با صلح و سازش مختومه شد، اظهار کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده شود.

دهقانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شورا های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آن ها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش ها تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده قصاصی که پس از 10 سال با صلح و سازش مختومه شد

پرونده قصاصی که پس از 10 سال با صلح و سازش مختومه شد