مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 11:122022-03-05فرهنگي

برای مجسمه های فاخر شهر شناسنامه بگیرید


رییس انجمن مجسمه سازان ایران شناسایی و ایجاد شناسنامه برای آثار فاخر مجسمه تهران را از مواردی برشمرد که سازمان زیباسازی از آن غافل است و تاکید می کند که در این شرایط اتفاقاتی مشابه آنچه برای مجسمه های پرویز تناولی رخ داده، - چندان هم عجیب نیست.

چهارشنبه 11 اسفند 1400 خبری مبنی بر دزدیده شدن لنگ کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران منتشر شد که باتوجه به گفته های مجید قادری، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به ایسنا قرار است ترمیم این اثر صورت بگیرد.

اما این مجسمه نخستین اثری نیست که امسال بخشی از آن به سرقت رفته و حاشیه ساز شده است؛ همین امسال بخشی از دیگر آثار تناولی در پارک دانشجو به سرقت رفت و حواشی بسیاری را به همراه داشت که البته در همان زمان معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهری وقت توضیحاتی را درباره برنامه های این سازمان برای محافظت از آثار شهری به ایسنا ارائه داد ولی اکنون قادری می گوید که مسئولیت نگهداری از این نوع آثار برعهده سازمان زیباسازی شهری نیست و آنها تنها وظیفه نصب این آثار را برعهده دارند.

به همین جهت صحبتی داشتیم با روح الله شمسی زاده ـ رییس انجمن مجسمه سازان ایران ـ که او درباره سرقت مجسمه های شهری توضیح داد: بحث مدیریت هنری شهر یک امر تخصصی است ولی دوستان ما در حوزه مدیریت شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مجسمه های فاخر شهر شناسنامه بگیرید

برای مجسمه های فاخر شهر شناسنامه بگیرید