مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 10:472022-03-05اقتصادي

آیا بودجه، خط قرمزها را رد کرده است؟


جاندار نیست، مایع، گاز یا خوردنی نیست، دست و پا دارد، توی جیب جا می شود، نسخه مجازی اش موجود است، می تواند زندگی آدم را تا بیخ سق بزند، به کنترل گر دوپامین و سروتونین در بدن وصل است، - سه حرفی است و اسمش؟!.

پول است.

پول بی شک قدرتمندترین غیرجان دار دنیا است که هم می تواند شاهرگ رکود و رونق اقتصادی را قطع و وصل کند، هم با بالا و پایین کردن ارزش زمانی و فیزیکی خود می تواند عقربه شاخص های تورمی را عقب و جلو بکشد، هم زبان معامله را خوب بلد است و هم رایج ترین معیار ارزش گذاری در دنیا است؛ با قدمتی به عمر شکل گیری تمدن و تاریخ بشر.

با اینکه تصویب اولین قانون جامع مالیات بر درآمد به 90 سال پیش بر می گردد.

از سال 1300 و با ورود آمریکایی ها به کشور، پای نفت هم به بودجه باز شد و چون در توضیح خواص فیزیکی نفت گفته اند که سیال است و گرانروی اش هم پایین؛ پس خیلی زود به همه جای بودجه نشت کرده و تبدیل به معضلی شده که تا همین امروز هم یقه بودجه را وِل نکرده است.

معضل وابستگی بودجه به نفت همان عبارت ناخوشایندی که تمام دولت ها پشت درهای بسته و تریبون های باز، برای خلاص شدن از آن، قول برنامه های کوتاه، متوسط و بلند مدت داده اند؛ اما چون نفت چسبناک و سیاه است و اگر دیر به دادش برسی، رد روغنی اش هم همه جا می ماند، بدجور به دست و پای تمام آن برنامه ریزی ها و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بودجه، خط قرمزها را رد کرده است؟

آیا بودجه، خط قرمزها را رد کرده است؟