مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 10:272022-03-05بين الملل

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین


معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی دولت ترکیه طی دیداری بر تلاش های مشترک واشنگتن و آنکارا در جهت نتیجه بخشی مذاکرات روسیه و اوکراین تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وندی شرمن  معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به آنکارا سفر کرده، روز گذشته (جمعه) با ابراهیم کالین سخنگوی دولت ترکیه دیدار و درباره آخرین تحولات جهانی گفت وگو داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی و بر اساس بیانیه صادرشده از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، شرمن و کالین درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای [در راس آن ها تحولات اوکراین] گفت وگو کرده اند.

دو طرف در این دیدار ضمن اظهار نگرانی و ناراحتی عمیق از درگیری های مسکو-کی یف، اذعان کردند: مسیر تحولات جنگ در اوکراین به پدیدآمدن بحران های انسانی جدید منجر شده است و در صورت ادامه جنگ، آثار آن برای کل منطقه و جهان ویران کننده خواهد بود.

براساس این بیانیه، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی دولت ترکیه درباره افزایش تلاش ها مشترک در جهت تحقق نتایج مثبت بین روسیه و اوکراین توافق کرده اند.

کالین نیز در این دیدار با تاکید بر تداوم تماس های دوطرفه بین ترکیه و آمریکا، از آمادگی آنکارا برای میزبانی گفت وگوها بین مسکو و کی یف خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین