مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 09:522022-03-04بين الملل

دستگاه مترجم گریه نوزاد ساخته شد


یک استارتاپ توسعه هوش مصنوعی از فناوری یادگیری ماشینی برای ترجمه گریه نوزادان استفاده کرده است تا هوش مصنوعی بتواند به والدین و نوزادانشان کمک کند به هم نزدیکتر شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، نوزادان با انواع گریه ها، نیازهای خود را بازگو می کنند، اما در مواقعی والدین قادر به فهم دقیق نیاز آنها نیستند و به کمک برای برقراری ارتباط با کودک خود نیاز دارند.

اکنون به گفته یک استارتاپ مستقر در سوییس و اسپانیا موسوم به زوندریم (Zoundream)، این کمک می تواند به شکل هوش مصنوعی و یک دستگاه اختصاصی باشد که آنچه را که آنها زبان جهانی نوزادان می نامند، ترجمه می کند.

روبرتو ایانونه مدیرعامل این استارتاپ در مصاحبه ای در کنگره جهانی موبایل در بارسلون گفت: هر بار که یک نوزاد گریه می کند، چیزی می خواهد.

ایده شرکت ما از این اصل نشات می گیرد که کودکان برای نیازهای مختلف، به اشکال متفاوتی گریه می کنند.

اگرچه قرار گرفتن کلمات کودک و هوش مصنوعی در کنار هم ممکن است تصوری از فیلم های علمی-تخیلی را به ذهن متبادر کند، اما به نظر می رسد دستگاه این استارتاپ خوب عمل می کند، البته ایانون تاکید می کند که این دستگاه به هیچ وجه جایگزینی برای شهود عینی والدین نیست و تنها به عنوان یک نیروی کمکی عمل می کند که توانایی های والدین را در تشخیص نیازهای کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه مترجم گریه نوزاد ساخته شد

دستگاه مترجم گریه نوزاد ساخته شد