مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 14:422022-03-03سياسي

دین بدون سیاست انکار بدیهیات است


عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دین و سیاست از هم جدا نیستند و حوزه علمیه حافظ دین است و در عین حال دین بدون سیاست انکار بدیهیات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سیداحمد خاتمی ظهر پنجشنبه در نخستین پیش نشست کنگره صد سالگی حوزه و همایش علمی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ میراث دار صد سال تاریخ حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد؛ با بیان اینکه سیاست در واقع تدبیر امور است اظهار داشت: اینکه برخی ها سیاست را فقط درگیری و مبارزه می دانند، تفسیر درستی نیست و قیام سیدالشهدا (ع) و همچنین نرمش قهرمانانه امام حسن (ع) هر دو در یک راستا بوده است.

وی با بیان اینکه گفته می شود آیت الله حائری یزدی از جمله کسانی است که طرفدار موضوع جدایی دین از سیاست بوده و با همین روش توانسته حوزه و روحانیت را در دل مردم جای دهد؛ بیان اشتباه و نادرستی است افزود: بر اساس ادله های روایی و نیز باورهای امام راحل و علمای بزرگ در زمینه جامعیت اسلام؛ بیانگراین مطلب است که دین و سیاست از هم جدا نیستند و حوزه های علمیه حافظ دین و از طرفی دین بدون سیاست انکار بدیهیات است.

آیت الله حائری یزدی در برابر سیاست های رژیم پهلوی مخالفت می کردند نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه: آیت الله حائری یزدی در برابر سیاست های رژیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین بدون سیاست انکار بدیهیات است

دین بدون سیاست انکار بدیهیات است