مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-03سياسي

شکل گیری حوزه علمیه قم، اعجازی در عصر جدید بود


مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه شکل گیری حوزه علمیه قم، اعجازی در عصر جدید بود، گفت: این حوزه بعد از مشروطه و جنگ جهانی دوم شکل گرفت.

- آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، در نخستین پیش نشست کنگره صدسالگی حوزه و همایش علمی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)؛ میراث دار صدسال تاریخ حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، عنوان کرد: عنوان سالگشت و بازتاسیس حوزه علمیه قم به این خاطر است که تاریخ هزارساله قم، نادیده گرفته نشود.

وی افزود: قم در همان سال های متصل به سال 1300 شمسی پایگاه بزرگان و علمای حوزه بودند لذا هم باید تاریخ بیش از هزارساله را بدانیم و افتخار کنیم و هم بزرگان و علمایی که متصل به سال 1300 شمسی بودند و مجاهدت بزرگی داشتند.

وی بیان کرد: بزرگانی چون شیخ محمدتقی بافقی و ملکی تبریزی و ساوجی ضرورت پایه ریزی یک پایگاه معنوی، سیاسی، اجتماعی و دینی تحت عنوان حوزه را احساس کردند و فداکاری بزرگی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراز کرد: حوزه قم نه تنها سیاسی بود، بلکه در ذات آن یک پیام بزرگ اجتماعی، سیاسی و بین المللی داشت.

قضایای مشروطه درس هایی به روحانیت و حوزه های علمیه داد ازجمله اینکه با حوزه نجف دست مایه و سرمایه بزرگ داریم اما اگر در ایران به عنوان محور تشیع بخواهیم کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکل گیری حوزه علمیه قم، اعجازی در عصر جدید بود

شکل گیری حوزه علمیه قم، اعجازی در عصر جدید بود