مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 13:572022-03-03اقتصادي

ساخت سد مخزنی هراز 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران، پیشرفت ساخت سد مخزنی هراز آمل به عنوان چهارمین سد خاکی درحال اجرا در کشور حدود 47 درصد اعلام کرد.

- محمد ابراهیم یخکشی در حاشیه بازدید از روند ساخت سد هراز آمل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر وبه طور همزمان ساخت سد و جاده جایگزین بالادست سده راز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خاکریزی در سد هراز آمل در حال انجام و به طور قطع این روند در سال 1401 نیز با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت، افزود: با انجام عملیات خاکریزی در پهنه سد هراز، روند اجرای کار به ترازهای بالای سد نیز خواهد رسید و سرعت پیشرفت کار از نظر ارتفاعی تاج سد نیز بیشتر خواهد شد.

افتتاح یک مسیر از جاده جایگزین بالادست سد هراز مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران، در بخش دیگری کمبود منابع اعتباری را از اصلی ترین دلیل تأخیر در ساخت سد هراز آمل در سال های اخیر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سد مخزنی هراز به عنوان یکی از بزرگترین سدهای مخزنی مازندران محسوب می شود برای تکمیل سد و ساخت جاده جایگزین سد در طول مسیر جاده هراز به طول بیش از 10 کیلومتر و طرح های جانبی این سد با احتساب هزینه های امروز به حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سد مخزنی هراز 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساخت سد مخزنی هراز 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد