مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 22:022022-03-02بين الملل

توضیح روانچی درباره رای ممتنع ایران به قطعنامه ضد روسی مجمع عمومی


هیات نمایندگی ایران در نیویورک اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف فوری خشونت ها و کاهش تنش در منازعه جاری است و بر ضرورت گفتگو در خصوص دغدغه های مدنظر همه طرف ها به منظور رسیدن به نتایج پایدار تاکید می نماید.

- هیات نمایندگی ایران در نیویورک اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف فوری خشونت ها و کاهش تنش در منازعه جاری است و بر ضرورت گفتگو در خصوص دغدغه های مدنظر همه طرف ها به منظور رسیدن به نتایج پایدار تاکید می نماید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می کرد، رای ممتنع داد.

مجید تخت روانچی در بیانیه ای در این باره توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: آقای رییس؛ جمهوری اسلامی با نگرانی عمیق، منازعه جاری بین روسیه و اوکراین را دنبال می کند.

جمهوری اسلامی ایران موضع اصولی خود در خصوص ضرورت حل وفصل صلح آمیز اختلافات، در انطباق با حقوق بین الملل را تصریح نموده و ضرورت تطابق کامل اقدامات همه طرف ها با اصول عالیه مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین الملل و از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه را مورد تاکید قرار می دهد.

ما تاکید می کنیم که حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها باید به طور کامل مورد احترام قرار گرفته و ایمنی و امنیت تمام غیرنظامیان تضمین گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح روانچی درباره رای ممتنع ایران به قطعنامه ضد روسی مجمع عمومی

توضیح روانچی درباره رای ممتنع ایران به قطعنامه ضد روسی مجمع عمومی