مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 17:122022-03-02اقتصادي

اتحادیه اروپا دسترسی 7 بانک روسیه را به سوییفت قطع کرد


اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که دسترسی هفت بانک روسیه را به سوییفت قطع و همچنین اتحادیه اروپا فروش، عرضه، انتقال و صادرات بانکنوت یورو به روسیه را ممنوع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس سند منتشر شده، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا هفت بانک روسیه را از سیستم سوییفت حذف کند.

در سند منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا اسامی بانک ها بدین شرح است: بانک راسیا ، وی ای بی، وی تی بی، اتکریته، سوکوم بانک، و نویکوم بانک و پرومسویاز بانک.

حذف هفت بانک روسی از سیستم بانکی سوییفت در حالی انجام می شود که پیش از این اورزولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا اعلام کرده بود آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا متعهد شده اند که روسیه را از سیستم بانکی سوییفت حذف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، بر اساس سندی که در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، اتحادیه اروپا فروش، تحویل، انتقال یا صادرات اسکناس های یورو به فدراسیون روسیه را با تعدادی استثنا ممنوع می کند.

در سند آمده است: فروش، عرضه، انتقال یا صادرات اسکناس های یورو به روسیه یا هر شخص حقیقی یا حقوقی، سازمان یا ارگانی در روسیه، از جمله دولت و بانک مرکزی روسیه، یا برای استفاده در روسیه باید ممنوع باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا دسترسی 7 بانک روسیه را به سوییفت قطع کرد

اتحادیه اروپا دسترسی 7 بانک روسیه را به سوییفت قطع کرد