مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-02اقتصادي

حق آبه تالاب بند علیخان تعیین تکلیف شود


فرماندار ورامین با تاکید بر تعیین تکلیف حق آبه مرتع و تالاب بند علیخان گفت: تعاونی آب بران باید تضمین های لازم در خصوص تأمین آب دائمی به سمت تالاب بند علیخان را بدهد.

- ، مجید درویشی عصر چهارشنبه در جلسه مشترک با هیأت مدیره تعاونی آب بران رودخانه شور شیرین گفت: بر اساس قوانین موجود و توافقات صورت گرفته 40 درصد آب ورودی رودخانه ی شور و شیرین اختصاص به مرتع و تالاب بند علیخان دارد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل کم کاری بعضی از دستگاه ها و نبود نظارت کافی و برداشت های بی رویه در طول مسیر در حال حاضر هیچ حق آبه ای به این گنجینه ارزشمند محیط زیستی شهرستان ورامین اختصاص نیافته است.

درویشی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط کم آبی باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که همه از این رودخانه به صورت عادلانه برداشت کنند که هم کشاورزان منتفع بشود و هم آب مورد نیاز مرتع و تالاب بند علیخان تأمین شود.

فرماندار ورامین عنوان داشت: موتور آب های غیر مجاز در سطح رودخانه، کانال های آب غیر مجاز، کشت های مازاد و عدم لایروبی سطح رودخانه باعث عدم اختصاص حق آبه تالاب ومرتع بند علیخان شده است که باید با کمک تعاونی آب بران حق آبه ی 40 درصد محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه مصمم به تعیین تکلیف حق آبه مرتع و تالاب بند علیخان هستیم بیان داشت: تعاونی آب بران باید تضمین ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق آبه تالاب بند علیخان تعیین تکلیف شود

حق آبه تالاب بند علیخان تعیین تکلیف شود