مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 13:022022-03-02سياسي

وقف 480 جلد کتاب نفیس خطی و چاپ سنگی به دانشگاه بیرجند


480 جلد کتاب نفیس خطی و چاپ سنگی چهار نسل از خاندان شریف وقف موزه و مرکز اسناد و مفاخر این دانشگاه شد.

- دکتراحمد لامعی گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند، اظهارداشت: خانواده شریف تعداد 480 کتاب نفیس خطی و چاپ سنگی را برای مجموعه موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند وقف کردند.

وی افرود: این مجموعه از دوره قاجار تا اواخر دوره پهلوی اول در چهار نسل این خاندان جمع آوری و حفظ شده که قدیمی ترین نسخ خطی و کتب چاپ سنگی مربوط به کتابخانه مرحوم آقا سید ابوطالب مجتهد قاینی پدر خانم آیت ا.

آقا محمدرضا شریف است.

 سرپرست دانشگاه بیرجند تصریح کرد:همچنین بخشی از کتاب ها از کتابخانه و برخی نیز تألیفات آقا سید ابوتراب مجتهد مشهور به انوار از علمای بزرگ بیرجند و فرزند آقا سید ابوطالب مجتهد است.

لامعی گیو یادآور شد:در مجموعه سوم عمده کتاب ها مربوط به آیت الله آقا محمدرضا شریف مشهور به شریعت مدار بوده که در حین تحصیل در حوزه های نجف، مشهد و اصفهان ابتیاع شده است.

وی موضوع کتب این مجموعه غنی را در حوزه دین، معارف، تاریخ، حقوق، جغرافیا و ادبیات برشمرد و گفت: از 480 جلد کتاب اهدایی 220 نسخه چاپ سنگی، 65 نسخه خطی و دستنویس و 195 نسخه از این کتب چاپ جدید بوده که برخی از کتاب ها مربوط به نویسندگان بیرجندی می ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف 480 جلد کتاب نفیس خطی و چاپ سنگی به دانشگاه بیرجند

وقف 480 جلد کتاب نفیس خطی و چاپ سنگی به دانشگاه بیرجند