مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 08:572022-03-02سياسي

برنامه های دولت برای امنیت اطلاعات


دستیار وزیر ارتباطات در امور امنیت فناوری اطلاعات ضمن تشریح برنامه های جدید این وزارتخانه در حوزه امنیت گفت: تکالیف مربوط به امنیت طبق اهداف شبکه ملی اطلاعات تنها 21 درصد اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، دستیابی به شبکه ای امن و تأمین پدافند سایبری در زیرساخت های کشور در چارچوب سیاست های کلی نظام قرار دارد و از برنامه پنجم توسعه که در آن سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات افتا گنجانده شده تاکنون چندین سند حوزه فضای سایبری به موضوع امنیت اختصاص یافته است.

برای مثال در برنامه ششم توسعه بر آمادگی ایران در حوزه امنیت سایبری تاکید شده تا ایران به یکی از قدرت های سایبری منطقه در حوزه امنیت تبدیل شود.

در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات نیز موضوع مصون سازی، کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری و تاب آوری امنیتی و دفاعی شبکه ملی اطلاعات در برابر تهدیدات مورد توجه قرار گرفته است.

در همین حال در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات نیز موضوع امنیت در پیوست حدود 20 اقدام جای دارد.

با این وجود اما وقوع حملات سایبری، نفوذ به سامانه های اطلاعاتی و نشت اطلاعات به صورت متعدد در کشور طی چند سال اخیر نشان می دهد که حوزه امنیت فضای سایبری با اهداف اساسی سیاست های نظام فاصله دارد و اقدامات مدنظر آنطور که باید پیش نرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های دولت برای امنیت اطلاعات

برنامه های دولت برای امنیت اطلاعات